keskiviikko 23. marraskuuta 2011

Minun äitini on kuin villasukka.

Elikkäs, pieniä mukavia tapahtumia viime aikoina ja mietiskelin, että miksi ihmeessä en aiemmin ole postannut näin tärkeästä asiasta? Äidistä.

Vaikka mun elämässä ei kaikki ookkaan mennyt putkeen, niin äitiin on aina voinu luottaa. Ollaan äidin kanssa oltu aina todella läheisiä, kun olin pieni ja äiti oli töistä tullessa väsynyt, jos joku soitti sanoin tyynesti puhelimeen, että äiti nukkuu nyt sitä ei saa häiritä. En voi kuvitella, että äiti vois olla millään lailla parempi, se ei oo ikinä painostanu mua, vaan korostanut, että saan tehdä elämässäni just sitä mitä itte haluan, tukenu vaikeina aikoina, pitänyt kuria ja ollut mukana kun iloitaan.

Äiti on rakastanut hevosia pienestä asti ja mua ei millään lailla painostettu hevosten pariin. Äiti on aina korostanut, että jos mua ei kiinnosta, niin ei tarvitse. Kuitenkin hevoset vei ja nyt siitä on tullut meille semmonen mukava yhteinen juttu, kaikkein parasta on lähteä maastoon äidin kanssa ja joulumaastosta on meille jo tehty perinne.
Se, että mulla on kaks hevosta ja mahdollisuus kilpailla on täysin äidin ansiota. En voi millään tarpeeks kiittää, että äiti rahottaa mun valmentautumisen ja kilpailemisen ja on niin aktiivisesti siinä mukana! Tällä hetkellä äiti myös kustantaa mun asumista, että saan opiskella kunnolla pääsykokeisiin, eikä tarvi yrittää sovittaa sitä hevosten ja työn kanssa. Mä oon niin kiitollinen, että äiti on tehny siitä mahdollista ja välillä tuntuu, että äiti tekee mun eteen liikaa, vaikka tiedän, etten mä tätä kaikkea ihan ilmaseks saa, silti saan todella paljon. Hevoset ja kaikki lähtis kuitenkin aika vinkiää pois jos en niitä hoitais kunnolla ja ne vaan seisois tallissa tylsiintyneinä, tai en oikeesti yrittäis opiskella parhaani mukaan.

Mulla on maailman paras äiti, enkä koskaan vaihtais pois (vaikka pahinpana teinirageaikana niin sanoinkin) <3

Äiti nauraa meidän nauruamme,

itkee kyyneliämme,

vastaa meidän rakkauteemme,

pelkää meidän pelkojamme.

Äiti elää myötä iloissamme,

huolehtii kaikkia huoliamme

ja kaikki toivomme,

kaikki unelmamme äiti toivoo

ja uneksii kanssamme.

3 kommenttia: